štvrtok 30. augusta 2012

Polievka

Dostala som chuť na polievku. Žijeme v časoch, kedy je veľmi jednoduché spáchať nejakú polievku – obchody sú plné instantných polievok rôznych druhov, ktoré stačí povariť či len zaliať horúcou vodou. Ale ja som dostala chuť na ozajstnú polievku s veľkým P – obyčajnú zeleninovú s krupicovými haluškami, akú som sa naučila variť od mojej mamy (akurát ja ju varím asi 3x hustejšiu). A tak som krájala, smažila, zalievala, solila, korenila, varila, ovoniavala, sádzala halušky a na záver posýpala petržlenovou vňaťou. A že krásne voňala... a ešte lepšie chutila.














A čo vy, máte radi polievky? A viete si ich uvariť? Dávate prednosť instatným polievkam zo sáčku, reštauráciám alebo domácej kuchyni?


P.S.: ešte malý receptík na veľký hrniec polievky:
5 mrkiev, 2 petržleny, 1 kaleráb, 1 veľký zemiak, 1/4 zeleru nakrájať na menšie ale nie primalé kúsky, pridať hrsť hrášku, hrsť kukurice a hrsť zelenej fazuľky nakrájanej na asi 2-centimetrové kúsky, osmažiť na troche oleja, zaliať horúcou vodou, osoliť a okoreniť čiernym korením. Variť, kým zelenina nie je tak akurát mäkká.
Na krupicové halušky rozhabarkovať 2 vajcia, osoliť, okoreniť čiernym korením a muškátovým orieškom, pridať trochu tuku a toľko krupice, aby cesto nebolo riedke a dalo sa tvarovať. Nožíkom alebo lyžicou naberať kúsky cesta a sádzať ich do vriacej polievky, 5 minút povariť.
Na záver polievku posypať hrsťou petržlenovej vňate.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára