utorok 9. októbra 2012

Francúzske zemiaky

Jedno z mojich obľúbených jedál. Robím ho často, pretože je rovnako úžasné čerstvo upečené ako zohrievané. Navyše jeho príprava nie je zložitá a ide dosť rýchlo. Recept a príprava je samozrejme notoricky známa, takže len krátko – potrebujem zemiaky, vajíčka, špekáčky alebo párkovú klobásu, smotanu alebo mlieko, soľ, korenie, olej a trochu strúhanky.



Najprv si uvarím vajíčka na tvrdo – mám rada, keď je ich dosť, takže som ich varila päť.Vajíčka nechám chladnúť, medzitým si dobre umyjem zemiaky a vykrojím všetky vady a prípadne ošúpeme. Moja mama zemiaky vždy varí v šupke, nechá ich ochladnúť a potom šúpe, ale mne sa jednak nechce, jednak nevidím chuťové rozdiely medzi francúzskymi zemiakmi z predom varených a surových zemiakov, akurát si treba dať pozor, aby výsledok nebol nedopečený...Pekáč vymažem olejom a vysypem strúhankou, zemiaky nakrájam na plátky a naskladám polovicu z nich do pekáča, osolím a okorením, pokvapkám olejom, na ne uložím vrstvu vajíčok nakrájaných na plátky, osolím, poukladám klobásu nakrájanú na plátky a navrch druhú polovicu zemiakov, opäť osolím, okorením a pokvapkám olejom a dám piecť.

 Asi po štvrťhodinke vyberiem a zalejem zálievkou – v hrnčeku mlieka rozmiešame dve surové vajíčka, soľ a korenie (ja som tentokrát použila extra hustú smotanu, ktorú som rozriedila vodou na hustotu mleka). Potom už len pečiem a pečiem (asi tak hodinu a dvadsať minút) a ovoniavam tie úžasné vône šíriace sa kuchyňou. 





























Chutia mi s nakladanými ale aj s čerstvými uhorkami či nejakým zeleninovým šalátom, ale úplne neprekonateľné sú so slivkovým kompótom – radím vyskúšať :-)



K tomu sa dá dodať už len: Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. robím bez mäsových doplnkov, doma sme nikdy nedávali nič, len vajíčka, a nedávali sme ani mlieko ...
    až tu som sa naučila od kolegýň zalievať smotanou s rozšľahanými osolenými vajíčkami

    a robím vždy z uvarených zemiakov, bojím sa piecť nevarené, aby nezostali surové :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. game, aj my sme doma vždy robili len z varených zemiakov, ale ja šetrím čas...

    OdpovedaťOdstrániť