nedeľa 16. decembra 2012

Nepečené pečenie

Kúpila som si (konečne) formu na pečenie, konkrétne tortovú formu s priemerom 28 cm a chcela som ju vyskúšať. Siahla som ale po recepte na „pečenie“, ktorý sa nepečie. Tento recept mám rada, lebo je jednoduchý a má nekonečne veľa chutných možností. Tentokrát som zobrala mrazené biele ríbezle, ktoré sa mi potulujú v mrazničke už veľmi dlho, osladila ich a podusila s trochou vody, potom som pridala 2 vanilkové pudingové prášky rozmiešané v troche vody a hmotu som povarila kým nezhustla. Dochutíla  som ju rumom a nechala trochu vychladnúť.
Na dno tortovej formy som uložila vrstvu okrúhlych piškót (potrebujeme asi dva balíky), na ne rozotrela polovicu ovocnej hmoty, uložila znovu vrstvu piškót a roztrela druhú polovicu ovocia. Na vrch som pridala ešte jednu vrstvu piškót. Nechala som ju stuhnúť v chlade do druhého dňa.
Variabilita tohot receptu spočíva v tom, že môžeme použiť akékoľvek ovocie, konzervované alebo čerstvé – nastrúhané jablká, nadrobno nakrájaný ananás alebo broskyne, drobné ovocie ako ríbezle, jahody či maliny... Dochucujeme rumom, škoricou, citrónovou šťavou, pridávame hrozienka, orechy, mandle alebo kúsky čokolády. Piškóty môžu byť aj kakaové. Povrch môžeme poliať čokoládovou polevou a zdobiť šľahačkou.
Výsledok môjho víkendového snaženia je veľmi chutná torta osviežujúcej sladkokyslej chute. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára