streda 19. decembra 2012

Námornícke

Už keď som si pred nejakým časom kupovala toto prúžkované tričko, vedela som, že naň chcem namaľovať zopár lodičiek. Cez víkend som konečne vytiahla štetce, farbičky (na textil) i vypraté tričko (bavlnené) a pustila sa do práce.
Z kartónu som si vystrihla tvar plachetnice v dvoch veľkostiach. Tričko som natiahla na dosku (používam starú rysovaciu dosku formátu A3plus) a zaistila veľkými štipcami.

Pôvodne som chcela iba modré lodičky, ale farba sa začala rozpíjať mimo obrysov, takže nakoniec som sa rozhodla použiť aj kontúru (striebornú, inú doma momentálne nemám).

Pomocou šablónky som si na tričko nakreslila tvar plachetníc, nechala ich zaschnúť a potom opatrne vyplnila lodičky modrou farbou. Odporúčam pracovať trpezlivo a dôsledne a veľmi málo riediť vodou, napriek kontúrke sa farby trochu rozpíjali.

Rozpitú farbu u malých plachetníc som zachraňovala kontúrkou, u veľkej plachetnice som pridala bielu perleťovú farbu.

 Po zaschnutí lodičiek na prednom diele som pridala jednu aj na chrbát a na rukáv. Nezabudla som ani na podpis.

Nechala som farby zaschnúť (aspoň jeden deň) a zafixovala ich prežehlením cez papier na pečenie. Teplotu žehličky som nastavila podľa odporúčaní výrobcu na tričku.

A takto to dopadlo:













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára