pondelok 3. septembra 2012

Bicykle a samovrahovia


Včera sme sa boli previezť na bicykloch, len na hrádzu k Jazeru a späť, v tej magickej hodinke, keď sa deň mení na noc. Bolo fajn trochu si zašportovať, ale nie o tom som chcela... V jednu chvíľu, keď už slnko spalo a pouličné osvetlenie ešte tiež, šiel oproti nám bicykel. Teda – najprv to bola len neznateľná tmavá škvrna na tmavom pozadí, a keď sme sa trochu priblížili, bol z toho mladý cyklista v tmavej mikine na tmavom neosvetlenom bicykli, bez odraziek a bez reflexných prvkov. Na danú dobu a miesto (okraj cesty) dosť adrenalínová zábava, hodná profesionálneho samovraha. Ak pominiem zákon o cestnej premávke, ktorý káže cyklistom opatriť bicykel odrazkami a svetlom (a aj ho používať vždy pri zhoršenej viditeľnosti), káže mi aj pud sebazáchovy dostatočne sa zviditeľniť vždy, keď mi ide (hoc len latentne) o život. Nie prvý raz som stretla cyklistu, jazdiaceho v tme na neosvetlenom bicykli a vždy rozmýšľam, či sú to naozaj sebevražedné sklony, čo ich k tomu nútia alebo len pohodlnosť, neznalosť zákonov či jednoducho pocit, že ak vidia oni, sú zároveň aj videní...
Ako to je, čo myslíte?

1 komentár:

  1. Tiež mám podobné skúaenosti s cyklistami, a s korčuliarmi ešte horšie!

    OdpovedaťOdstrániť