pondelok 22. októbra 2012

Vajíčková nátierka

Milujem ju už od detstva, najprv nám ju robievala mama, potom som sa ju naučila robiť aj ja. Jej príprava nie je zložitá a natretá na čerstvom chlebíku je na zjedenie. :-) Robím jej radšej viac, lebo sa obyčajne zje veľmi rýchlo.
Uvarila som si 5 vajec na tvrdo a nechala ich vychladnúť. Medzitým som si nechala zmäknúť maslo (použila som kombináciu Perly a klasického masla – spolu asi 400 g, lebo ani z jedného som nemala dosť – klasické maslo je chutnejšie, maslové náhrady sa obyčajne ľahšie roztierajú po vybratí z chladničky) a vymiešala ho do penista s asi 3 lyžicami plnotučnej horčice. Vychladnuté vajíčka som ošúpala a rozkrojila, žĺtka som nastrúhala na jemnom strúhadle a pridala k maslu a ešte dobre rozmiešala. Ak žĺtka nepostrúhate, ale len roztlačíte vidličkou na jemno, nič sa nedeje, akurát vám v masle ostanú občas žĺtkové hrudky, čo nie je na závadu. Bielky som nadrobno nakrájala, rovnako ako  veľkú cibuľu.  Kolieska salámu som nakrájala na štvorčeky a všetko zamiešala do maslovej hmoty. Nátierku som osolila a okorenila, ja používam klasické mleté čierne korenie, komu vadia čierne bodky v masle, použije biele korenie.
Lepšie chutí, ak najprv trochu postojí v chladničke, aby všetky chute mali čas spojiť sa a uležať. Potom už nátierku len natieram na chlebík až dovtedy, kým sa všetka neminie. Dobrú chuť!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára